Dé juiste manier om te adverteren op Facebook.

Dé juiste manier om te adverteren op Facebook.

Google en Facebook worden voor twee totaal andere doeleinden gebruikt. Gebruikers van Google willen iets weten, naar een pagina gaan of een transactie doen.  De twee belangrijkste redenen die mensen hebben om Facebook te gebruiken is om vermaakt te worden en om tijd te doden. Maar hoe kan je deze mensen het beste bereiken.

Hieronder wat tips die je hiermee kunnen helpen:

1) Gericht adverteren
De kracht van Facebook zit hem in de mogelijkheid om zeer gericht te adverteren op Facebook. Zo kan je targeten op leeftijd, geslacht, werkgever, woonplaats, interesses, etc. Houdt hier ook rekening mee als je een campagne gaat opzetten. Wat werkt voor de ene doelgroep, hoeft niet te werken voor de andere doelgroep. Probeer campagnes daarom op te delen in subgroepen op basis van de targeting mogelijkheden. 

2) Trial & error
Gebruik analytics in Facebook  in combinatie met Google analytics om gegevens te verzamelen en te analyseren. Zo kan je zien wat wel of niet werkt. Pas indien nodig je campagne aan en blijf de campagnes optimaliseren en verbeteren.

3) Gebruik meerdere afbeeldingen
We raden je aan om meerdere afbeeldingen voor 1 campagne te plaatsen. Start met 3 afbeeldingen en ga deze naar 2 a 3 dagen analyseren. Je zal meteen zien dat de ene veel beter werkt dan de ander. Pauzeer de afbeeldingen die niet werken en test een andere variant. Houdt bij het maken van je afbeeldingen ook rekening met het land en cultuur.

4) Gebruik Facebook voor engagement
Gebruik Facebook om engagement met potentiële klanten te creëren en hun informatie te verzamelen. Ken je doelgroep en maak content die aansluit om hun informatiebehoefte. Vriendschap gaat voor verkoop. Facebook draait om relatiemanagement. Een prospect die nu nog niet overgaat tot aankoop, doet dat wellicht wel in de toekomst. Mits het relatiemanagement goed wordt aangepakt. Maak ze warm voor jouw producten door ze waarde te bieden en geef de nodige informatie over jouw producten.