Offline communicatie leeft!

Offline communicatie leeft!

Wie wil beweren dat offline communicatie niet meer van deze tijd is heeft het mis. Het is bewezen dat offline campagnes niet alleen de online communicatie versterken maar ook dat ze effectief kunnen zijn zonder de online ondersteuning hiervan. 

Onder offline communicatie verstaan we onder andere; flyers, folders, advertenties in kranten en magazines, presentaties, buitenreclame, instore presentatie en overige documentatie. 

Niet alleen de eerste indruk telt
De eerste indruk wordt vaak online gemaakt via de website en social media. Deze goede eerste indruk kan een goed vervolg krijgen wanneer de overige communicatie klopt met de online variant. Zorg dat je verkoop materiaal en winkel/bedrijfsinrichting er niet alleen professioneel uitziet maar dat deze ook past binnen de huisstijl van je bedrijf. Dit geld zowel voor beeld, tekst en fotografie. Consistentie en eenheid zijn hierbij belangrijk. 

Een goede bedrijfsfolder maakt minstens zoveel indruk als een goede website
Waar ieder bedrijf zich helemaal richt op de online communicatie en met name de website wordt de “ouderwetse” bedrijfsfolder bijna vergeten. Een goed verzorgde folder maakt echt meer indruk en blijft langer in beeld. Mits.. deze aan de onderstaande eisen voldoet:    

1. sterke fotografie
2. pakkende teksten
3. professionele opmaak
4. verzorgd drukwerk 

Zijn deze 4 elementen in orde dan pak je je klant beet en is de kans op een opdracht stukken groter!

Wil je eens sparren over de offline of online marketing binnen jouw bedrijf?
Bel me gerust voor een afspraak hierover. Effectief Creatief 

Erwin Frunt
Marketeer BigBird Media