Jouw logo laten restylen: de voordelen van een verandering
Advies op maatJouw logo laten restylen: de voordelen van een verandering
Heb je een logo, maar is deze aan vervanging toe? Na jarenlang gebruik te hebben gemaakt van een logo wil je ongetwijfeld wel eens wat anders. Jouw logo laten restylen is dan een goede optie. Een reclamebureau in Den Bosch kan jou hierbij helpen. Alleen moet je eerst wel weten waarom je het logo dan van een nieuw jasje moet voorzien. Je kan er namelijk grote voordelen aan behalen als je het op de juiste manier doet. Onderstaande informatie zorgt ervoor dat je gelijk aan de slag kunt.
De nieuwe doelgroep aantrekken
Denk je wel eens bij jezelf: ik wil een logo dat goed opvalt bij verschillende doelgroepen? Jouw oude logo zal hier geen verandering in brengen. Een bestaand logo is vaak gedateerd, waardoor je voornamelijk de oudere klanten aan blijft trekken. Een logo restylen kan ervoor zorgen dat je een hedendaagse uitstraling geeft aan het logo en de veroudering tegen kan gaan. De nieuwe doelgroep is sneller aangetrokken tot jouw bedrijf. De aansluiting die je krijgt met de nieuwe doelgroep geeft jou de gelegenheid om weer een nieuwe weg in te slaan.
Herkenbaarheid voor meer flexibiliteit
Een logo laten restylen doe je ook om meer herkenbaarheid te krijgen. Het logo is immers het gezicht van jouw merk. Iedereen ziet dit en als mensen het zien, moeten ze onmiddellijk aan jou denken. Je kan bepaalde elementen van het oude logo behouden, terwijl je nieuwe elementen toevoegt. Kies bijvoorbeeld voor dezelfde kleur, terwijl je de vorm iets verandert. Houd er wel rekening mee dat ook de oude doelgroep het logo moet blijven herkennen. Daarnaast kan je de flexibiliteit aanbrengen om het logo voor meerdere media te gebruiken, zoals sociale media en billboards.
Een vernieuwing van het bedrijf
Een logo aanmaken geeft ook meer branding en vernieuwing. Een rebranding moet ervoor zorgen dat je weer meer naamsbekendheid krijgt. Een logo restylen is hier een goed startschot voor. Je moet hiervoor namelijk nadenken over wie je bent als bedrijf en welk verhaal je over wilt brengen op de doelgroep. Het kan zomaar zijn dat dit door de jaren heen veranderd is. Hier kom je pas achter als je de vernieuwing toepast. Het geeft je een grote voorsprong op jouw concurrentie, omdat je meer nadenkt over jouw bedrijf.
Het logo laten restylen heeft als grootste voordeel dat je jezelf op termijn veel geld en tijd kan besparen. Soms heeft een logo steeds meer aanpassingen nodig, omdat deze niet meer voldoet aan jouw behoeften en het merk dat je presenteert. Het logo restylen met een vormgeving bedrijf kan voorkomen dat je geen goed doordacht logo hebt en je voortdurend nieuwe kosten maakt om alles naar wens te krijgen. Het direct goed communiceren van de boodschap kan helpen om geld te besparen.