Ontdek en
verwonder
Leren door te ontdekken en zich te verwonderen.
Bij het creëren van het verhaal voor Berenhuis zijn we vanuit de gedachte van het kind uitgegaan. Verwondering draagt het woord ‘wonder’ in zich. Een kind is onbevangen, speels en nieuwsgierig. Elke keer als een kind zicht verwondert, leert het nieuwe dingen en ontwikkeld het kind zich op een bijzondere manier. Een kind wil de wereld om zich heen ontdekken en verwonderd raken. Het Berenhuis geeft hier de ruimte voor en probeert op een veilige, vertrouwde en speelse manier de ontwikkeling van een kind te stimuleren. Hieruit kwam de slogan “Ontdek en verwonder”.
Vanuit dit startpunt hebben we onder andere een tijdschrift ontwikkeld, een website mogen ontwerpen en diverse online en offline uitingen mogen maken voor Stichting Berenhuis. Wij zijn berentrots op het resultaat!
Beeldcreatie
De fotografie moet aansluiten op de nieuwe slogan “Ontdek en verwonder”. In deze beelden moeten we daadwerkelijk die verwondering en het ontdekken terug kunnen zien. Fotografische pre-sets stellen ons in staat om alle foto’s qua kleur op één lijn te krijgen. De huisstijlkleuren blauw en geel komen duidelijk in de fotografie terug.
Tijdschrift
Welke informatiedrager kan het verhaal van Berenhuis het beste vertellen? In dit geval is dat een tijdschrift! Hier kan Berenhuis praktische informatie kwijt, maar ook krijgen ouders een kijkje in de keuken. In het magazine lees je verhalen uit de praktijk, medewerkers komen aan het woord en ook de kids mogen hun zegje doen. BigBird heeft de art direction en coördinatie op zich genomen. In samenwerking met een tekstschrijver, fotografe en directrice van Berenhuis is er een prachtig tijdschrift neergezet!
Website
Een belangrijk onderdeel van storytelling is dat het verhaal uitgedragen word in alle uitingen. Zo hebben we ook de website van Berenhuis ontwikkeld. De herkenbare huisstijlkleuren komen hier uiteraard in terug, net als andere huisstijlelementen. De fotografie draagt ook hier het thema ‘Ontdek en Verwonder’ uit.