Branding Dough it
For amazing bread!
Met het kant en klaar deeg van Dough it wordt bakken wel heel makkelijk. Van zoete broodjes tot en met stoer donker brood. Met je kinderen bakken was nog nooit zo simpel en leuk. Voor ons de uitdaging om hier een gehele branding omheen te creëren. En dan bedoelen we branding in de gehele breedte: van logo tot verpakking ontwerp tot fotografie. Zo krijgt Dough it een uniforme uitstraling en dat zorgt weer bij de herkenbaarheid bij de klant! Vraagstukken zoals: hoe val je op in de schappen in de supermarkt, hoe verwerk je meerdere talen op verpakkingen, hoe maak je een gebruiksaanwijzing zo simpel mogelijk hebben we hier opgelost.
Identiteit
Voor Dough it hebben we de hele huisstijl mogen ontwerpen. Beginnend met het logo dat brood en warmte uitstraalt. Voor de verpakkingen hebben we leuke illustraties ontwikkeld. Deze illustraties komen weer terug in een patroon.
Verpakking
De verpakking is voorzien van speelse illustraties. Daarnaast hebben we een foto van de broodsoort erin verwerkt, zodat de koper ook duidelijk kan zien om wat voor soort brood het gaat. Natuurlijk voldoen de verpakkingen aan de nodige wettelijke informatie en eisen. Deze verpakking moest zowel staand als liggend gebruikt worden in de schappen. Dat is een uitdaging die we graag aangaan! Dus elke verpakking heeft een 1 liggende voorkant en een staande achterkant. Daarnaast is de verpakking 2-talig.
Fotografie
Een herkenbare en sfeervolle advertentiecampagne. Dat is wat we willen! Zo zetten we dit nieuwe product meteen goed in de markt. Wij hebben gezorgd voor het concept en de art direction. Fotografie is in handen van Edith Verhoeven en Jantine van Rijn was verantwoordelijk voor de foodstyling.