Welkom bij BigBird, het reclamebureau in Noord-Brabant

Online en Webdesign

Kiekeboe. Laat je zien op het web. Zie online aanwezig te zijn. Spreid je vleugels, vlieg uit en ervaar de geweldige ruimte van het www.

Heel fijn, die supersonische snelheid op het web. Heel handig ook, dat vliegensvlugge dataverkeer. Maar wat je werkelijk wilt, is aandacht. Je wilt dat bezoekers even stilstaan bij jouw product. Liefst wil je aandacht die niet vluchtig is.

Een sterke website verleidt als een wonderschone vogel. Je kunt je ogen er niet van afhouden. Vernuftig webdesign en een uitgekiende inzet van social media doen de rest. Zodat iedereen je nest weet te vinden en er graag verblijft.

BigBird is thuis in de ruimte van het www. Technisch up-to-date en creatief altijd hongerig. Een reclamebureau dat streeft naar een optimale synthese van functionaliteit, effectiviteit en, jawel, schoonheid. BigBird wil dat je mooi voor de dag komt en dat iedereen je daarom prijst.

Werkwijze

Wanneer je als bedrijf besluit een nieuwe website te laten maken of als je een starter bent en voor het eerste een website gaat maken, ga je graag goed voorbereid te werk. Vandaar dat wij graag met je om tafel gaan zitten voor een kennismaking en brainstorm/briefing. We bespreken dan meteen de technische mogelijkheden en horen graag wat je wensen zijn. Wil je een “custom made” CMS of heb je liever een open source website, zoals WordPress? Tijdens dit gesprek wordt de werkelijke behoefte helder en kunnen we bepalen of verder onderzoek nodig is of dat we direct een offerte op maat kunnen maken.

Voor meer complexe en uitgebreide websites is de research fase erg belangrijk. In deze fase verdiepen we ons in je bedrijf, de bedrijfscultuur, de markt, de concurrentie en bepalen we de doelstellingen van jouw nieuwe site. Of je nu een webshop, informatieve of community website wil, doelstellingen en meetpunten zijn voor allen van groot belang. Dit research rapport maken we gezamenlijk en is het ideale startpunt voor je nieuwe website.

Aan de hand van deze voorgesprekken en het eventuele research rapport kunnen wij een offerte op maat maken. Zowel het webdesign als de technische realisatie van de website worden hier modulair op papier gezet. In deze offerte nemen we ook eventuele webhosting, web service en onderhoud, updates en online campagnes mee.

Om goed in kaart te brengen welke pagina’s en subpagina’s de website gaat bevatten maken we een blueprint van je website. Dit document is de bouwtekening van je website en helpt bij het bepalen van de meest logische opbouw van de website. Je website moet een klantvriendelijke en logische opbouw hebben. Deze blueprint maakt je website inzichtelijk en zorgt ervoor dat de ontwerpfase voorspoediger zal verlopen.

Na een goede voorbereiding kunnen onze webdesigners aan de slag om de blueprint om te zetten in een grafisch web ontwerp. We starten hierbij met het ontwerpen van de homepagina om de juiste stijl en sfeer neer te zetten. Vervolgens krijg je de mogelijkheid om correcties door te geven. Standaard heb je 3 correctie rondes. Wanneer deze akkoord is werken we de overige pagina’s uit en begint de website vorm te krijgen. Wanneer we met WordPress templates werken ontwerpen we binnen de mogelijkheden van deze template. Bij een maatwerk website wordt elke pagina tot in detail uitgewerkt.

Zodra de ontwerpen zijn goed gekeurd wordt gestart met de technische realisatie van de website. Dit neemt, afhankelijk van de complexiteit van de website, zo’n 2 tot 7 weken in beslag. Tijdens de realisatie fase wordt het website ontwerp omgezet naar een online omgeving en worden alle functionaliteiten ingebouwd. Nadat de website technisch volledig in orde is vindt er overleg plaats om het eindresultaat te laten zien en het CMS uit te leggen.

De oplevering van de website is het moment waarop de website is getest, de teksten en afbeeldingen geplaatst zijn en de website helemaal SEO vriendelijk is gemaakt. Tijdens dit overleg nemen we de website puntsgewijs door en geven we een uitgebreide uitleg van het CMS systeem. Na dit gesprek kun je zelf aan de slag met het beheren en onderhouden van je website.

Een website heeft voortdurend updates en aanpassingen nodig. Het meten van de resultaten is ook erg belangrijk om de verbeterpunten en conversie te bepalen. Daarom evalueren wij regelmatig met onze klanten de websites om deze continue te verbeteren. 

Logo & Huisstijl

Veren maken de mus zoals kleren de man. Precies zo maakt een uniek logo in een knappe huisstijl je bedrijf. Trots als een pauw kunnen zeggen: “Kijk, dat zijn wij!”.

De Z van Zorro, de S van Superman. Een sterk logo roept beelden op, vertelt een verhaal. Ja, de eerste indruk telt. Zeker zo belangrijk is een herhaling van indrukken. Zo creëert het logo als beeldmerk een merkbeeld.

Het logo vormt de basis van je huisstijl. In een huisstijl wordt het logo samen met specifieke kleur- en vormelementen consequent doorgevoerd in alle presentatievormen. Van briefpapier tot website; in sociale media, advertenties en brochures, en van bedrijfsauto tot bedrijfskleding.

Het ontwerpen logo’s en huisstijlen is altijd weer een feestje voor de creatieve geesten van BigBird. Zij gaan voor een verenkleed dat zit als een maatpak. BigBird wil dat jij trots als een pauw zult zeggen: “Kijk, dat zijn wij!”.

Werkwijze

Voordat je een samenwerking met BigBird aangaat vindt er eerst een geheel vrijblijvend oriëntatiegesprek plaats. Tijdens dit gesprek leer je ons bedrijf en de grafisch vormgevers beter kennen. Daarnaast worden je wensen en behoeften in kaart gebracht. Dit vormt de basis voor onze verdere samenwerking. Tijdens dit gesprek gaan we ook brainstormen over de mogelijkheden en ontstaan er vaak al spontaan ideeën die we meteen mee kunnen nemen in onze eventuele samenwerking. Zo’n sessie werkt altijd inspirerend voor beide partijen!

Dat een logo en huisstijl erg belangrijk zijn voor je bedrijf heb je hierboven al kunnen lezen. Daarom willen wij er ook voor zorgen dat het logo en de huisstijl zo goed mogelijk aansluit bij jullie wensen en branche. Hiervoor doen wij een vooronderzoek, waarin wij kijken naar de behoeften en gewoontes in de desbetreffende branche. Zo zorgen we ervoor dat we jouw bedrijf kunnen laten opvallen! Aan de hand van dit onderzoek maken wij een rapport en een moodboard. Het moodboard is een uitstekend middel om onze ideeën te visualiseren. Hierdoor weten we zeker dat we de goede richting inslaan en kunnen we snel beginnen met de ontwerpfase.

Vaak wordt er al meteen een prijs opgevraagd. Logisch, want je wil natuurlijk weten waar je aan toe bent. Wij kunnen dan wel een richtprijs geven, maar wij maken liever een offerte op maat. Hierin staan alle elementen waarvan wij zijn overtuigd dat deze jouw bedrijf het beste uit de verf laten komen. Soms vraagt een klant ons ergens om, terwijl dit wellicht niet het beste communicatiemiddel is voor dat bedrijf. Dit zullen we in deze fase altijd aangeven, zodat er geen onnodige kosten gemaakt worden. Wij denken met je mee en gaan zelfs een stapje verder! Zo bieden we de beste oplossing voor jouw bedrijf en dat tegen een eerlijke prijs. Zo weten beide partijen waar ze aan toe zijn.

Nu begint het leukste gedeelte! Tijdens deze fase zal BigBird je diverse globale voorstellen voorleggen. Hiermee proberen wij de richting te bepalen die we inslaan. Je krijgt de mogelijkheid om deze uitgebreid met ons te bespreken. Daarna worden deze concepten verder uitgewerkt en concreet gemaakt. Vervolgens krijg je de mogelijkheid om correcties door te geven. Standaard heb je 3 correctierondes. Na iedere correctieronde wordt het ontwerp aangepast aan de hand van jouw feedback. Wij zijn pas tevreden met ons werk, als jij er er tevreden mee bent

Alleen aan mooie ontwerpen, heb je natuurlijk niet veel. Deze zullen ook gerealiseerd moeten worden. Wij werken samen met diverse professionele drukkerijen, waardoor wij ook het drukwerk volledig kunnen verzorgen. Of het nu gaat om het drukken van briefpapier, of het beletteren van je bedrijfsauto. Zo ontvang je een totaalprijs en weet je precies wat je qua kosten kan verwachten.Wij denken dan ook meteen mee met het kiezen van papiersoorten en andere materialen. Wil je dit toch liever zelf in handen hebben, dan leveren wij alle drukbestanden digitaal aan.

BigBird vind het erg belangrijk dat jij, als klant, te vreden bent met het eindresultaat. Wij horen daarom graag wat je van onze samenwerking vind.

Communicatie

Communiceer met je doelgroep, kwinkeleer. Zorg dat je iets te zeggen hebt en zing het van de daken. Maak een hit van je eigen lied.

Tjielp tjielp tjielp. Mooi, zo’n kwinkelerende vogel. Maar weet je ook wat ze zeggen wil? Je vergeet wel eens dat je doelgroep niet weet, wat jij wel weet. Simpelweg omdat je goed bent in wat je doet. BigBird vertaalt jouw kennis en ervaring naar de wensen van je doelgroep.

Elke vogel zingt zoals hij gebekt is. Ook mensen zijn uniek tussen gelijken. Ieder zingt zijn eigen lied. Dat wat jou uniek maakt, is een voornaam punt in de communicatie naar buiten. Mensen willen jou omdat jij het bent. Maak een hit van je eigen lied.

Geruggesteund door een team van specialisten vergroot je de kans op hits. De mensen van BigBird vormen zo’n team. Door actief te zijn op social media laat je zien dat je onderneming springlevend en in beweging is.

Concepten en Campagnes

Stap uit het vertrouwde nest en durf uniek te zijn. Verbaas je over de mogelijkheden van de versierkunst. Nestvlieders gaan voor een mediabreed reclameoffensief.

BigBird is gebiologeerd door de schoonheid van onze gevederde vrienden. Verwonderd kijken de reclamemakers naar de middelen die zij inzetten om hun liefje het hof te maken. Ze dansen en zingen op het water en in de lucht, ze trippelen, fladderen en kwetteren zich een slag in de rondte. Je reinste versierkunst. Een inspiratie voor de mensen van BigBird.

Hogere versierkunde of, een tikkeltje brutaler, een mediabreed reclameoffensief. Combineer meerdere disciplines uit het reclamevak om aandacht en hits te genereren. Zet een campagne op rond een origineel idee of concept.

Het bedenken van concepten en het optuigen van campagnes zijn de mooiste uitdagingen voor elk reclamebureau. BigBird staat te trappelen om voor jou aan de slag te gaan. Vertel hen wat je beoogt en zij zullen alles op alles zetten om jou en je doelgroep te verrassen.

De gezichten van BigBird

Erwin Frunt

effectief / commercieel directeur
Erwin Frunt startte samen met Anouk BigBird. Actief, creatief en effectief zijn de woorden waarmee hij zichzelf het liefst omschrijft. Niet grafisch creatief, dat laat hij graag aan de dames over, maar vooral creatief in het bedenken van nieuwe concepten en ideeën voor zichzelf en voor de klanten van BigBird. Altijd enthousiast en 100% gaan...

Anouk van Cauter

creatief / creative director
Anouk is de creatieveling. Zij weet als geen ander klanten te verrassen met originele ontwerpen, van huisstijl tot websites. Anouk deed na de opleiding Sint Lucas in Boxtel, haar ervaring op bij diverse reclamebureaus en webdesigners in Nederland en Curacao. 

Nikki van Esch

creatief / grafisch ontwerper
Nikki is in 2013 het team komen versterken nadat ze de kunstacademie in ‘s-Hertogenbosch had afgerond en draagt samen met Anouk zorg voor de creatieve afdeling van BigBird.

BigBird werkt met:

 

BigBird heeft als mediabureau een professioneel en betrouwbaar netwerk om zich heen verzameld, zodat we je optimaal van dienst kunnen zijn.

Digitics
PremiumPlus
Pixcar
MareRedactie
DeeWeeDee
Graphic in Mind
Zo Saskia