Gefeliciteerd met je verjaardag!

Gefeliciteerd met je verjaardag!

5 tips voor een leuke verjaardagsmail voor jouw klanten

Een attent gebaar wordt door iedereen gewaardeerd. Een verjaardag is dan ook een mooie kans op een sympathiek contactmoment met je klant. In deze blog geef ik je 5 tips om op een leuke manier je klant in het zonnetje te zetten.

1. Een goede database
Heb je een goede database van je klanten? Wanneer je geen geboortedatum van je klanten hebt, vraag er dan gewoon om en laat ook meteen weten waarvoor. Hoe completer je database hoe gerichter je de e-mail kan sturen. Je kan dan namelijk mensen feliciteren met een bepaalde leeftijd en voor man en vrouw een afzonderlijke mail sturen met een daarbij passend cadeau.

2.Personaliseer je e-mail
Een verjaardagsmail zonder voornaam is eigenlijk not done. Wanneer deze echt niet voorhanden is, hou het dan algemeen. Het is echter bewezen dat een persoonlijk gerichte e-mail veel meer reactie (conversie) oplevert.

3. Een dynamisch en opvallend ontwerp
Qua design kun je met een verjaardagsmail helemaal losgaan. Het is vooral belangrijk dat het design past bij de huisstijl van je bedrijf en dat deze opvalt. Een platte afbeelding is daarbij niet meer voldoende. Zorg voor een dynamische mail die animeert of werk met een filmpje.
Wij werken graag een voorstel voor je uit!

Niet alleen het ontwerp van de e-mail zelf is belangrijk. Besteed ook voldoende aandacht aan het vervolg van de e-mail. Wanneer de jarige doorklikt in de mail, komt hij of zij uit op een webpagina die ook de juiste sfeer moet hebben. Ook op deze pagina kun je uitpakken met verrassende ontwerpen en de nieuwste technieken. Denk hierbij aan 360 graden video’s, animaties en interactieve filmpjes.
Informeer naar de mogelijkheden en kosten!

4. Een passend verjaardagscadeau
Wie jarig is trakteert. Maar wie feliciteert trakteert natuurlijk ook. Zorg voor een leuk verjaardagscadeau. Dit kan een artikel of kortingscode zijn van je eigen product, maar als dat niet mogelijk is kun je hier ook partners in zoeken. Is je klantenbestand erg divers of heb je verschillende divisies binnen je bedrijf? Stem dan je cadeau af op je doelgroep. Meer kans dat ze gebruik gaan maken van je aanbieding. Dit aanbod mag best een commercieel tintje hebben.
Interesse? Wij hebben diverse contacten met leveranciers van verrassende verjaardagscadeaus.

5. Analyseer de resultaten
Het voordeel van online is dat het meetbaar is. Je kan precies nagaan hoe je mail wordt ontvangen en hoeveel jarigen gebruik maken van je verjaardagscadeau. Door te testen en te meten kom je erachter welke mail het beste scoort en welk cadeau het best in de smaak valt. Deze resultaten kun je in de toekomst weer gebruiken, om zo jouw mail perfect af te stemmen op je klant!

Wil je meer weten over het sturen van een verjaardagsmail? Maak een afspraak met ons voor een vrijblijvende brainstorm. Bel me op 06 1826 8985 of stuur een mailtje naar erwin@bigbirdmedia.nl